Voorkom storingen met beheer op afstand
Met beheer op afstand kun jij, zonder langs te gaan bij je klant, de cv-ketel of warmtepomp monitoren. Zo kun jij op afstand zien of er onderhoud nodig is bij je klant, krijg je meteen door dat er storingen zijn en je kunt er storingen mee voorkomen. Dit alles doe je met de Insmart module, een merkonafhankelijke oplossing om elke cv-ketel of warmtepomp op afstand te monitoren. Dat levert tijdsbesparing op voor jou en meer zekerheid en voordelen voor je klant.
Ik wil meer weten over:
Wat kan je verwachten
Analyse
Via een overzichtelijk dashboard heb je realtime inzicht in de data van de cv-ketels en warmtepompen die jij in beheer hebt. Wasco kan, indien gewenst, ondersteunen bij deze analyse. We geven ook op verzoek advies op basis van de beschikbare data uit de module.
Kosten
Om gebruik te maken van beheer op afstand moet er een abonnement afgesloten worden bij Insmart. Dit wordt geregeld tijdens het registratieproces van de modules. Per aangesloten module kost het abonnement € 2 per maand.
Updates
Het platform voor Beheer op afstand is constant in ontwikkeling, zodat het aan jouw wensen blijft voldoen. We geven je graag tips over de mogelijkheden en houden je op de hoogte van de recentste ontwikkelingen.
Wat gebeurt er na de bestelling?
Na bestelling van de Insmart module zijn er een paar stappen om rekening mee te houden:
- Je ontvangt een e-mail met een link om contactgegevens in te vullen. Hiermee maak je een bedrijfsaccount aan op het Insmart platform. Op dit platform kun je al je meldingen zien en beheren. Hiervoor kun je ook het online formulier invullen.
- Daarna ontvang je een bericht om het e-mailadres te bevestigen.
- Als je dit hebt gedaan, ontvang je een e-mail met een uitleg over het aansluiten van de module en het gebruik van het Insmart platform.
Interview met Harm van Os
Met de technologie van Insmart kunnen we cv-ketels op afstand beheren. Door ze te monitoren en pas onderhoud te geven wanneer dit nodig is, kunnen we de periode tussen de onderhoudsbeurten verlengen en hierdoor hebben we capaciteit gecreëerd op onze serviceafdeling. Tegelijkertijd krijgen onze klanten betere service.
Insmart: het antwoord op efficiënt werkenMinder onderhoudsbezoeken
Doordat je inzicht hebt in wanneer er daadwerkelijk onderhoud nodig is, plan je geen onnodige bezoeken. De onderhoudsfrequentie kun je zelf bepalen met deze module, aan de hand van het aantal branduren en het aantal start/stops.
Je houdt je klant per e-mail op de hoogte van je bevindingen en ook van de status van het apparaat.
Voorkom storingen
Je kunt met deze module het gedrag van de ketel analyseren. Dat betekent bijvoorbeeld dat je kunt zien dat er een te lage waterdruk is. Je kunt je klant hierop wijzen, zodat die actie kan ondernemen en een storing voorkomen kan worden.
Door de monitoring met de Insmart module kun je dus deze en andere storingen voorkomen.
Storing oplossen bij het 1e bezoek
Door de monitoring zie jij voordat je op pad gaat al wat de storing is. Je kunt dus meteen alles meenemen wat je nodig hebt om de storing op te lossen. Dat betekent dat je dus niet meer eerst naar de klant toe hoeft om te kijken wat er aan de hand is en vervolgens nog een keer terug moet komen om het probleem daadwerkelijk op te lossen.
Installateur aan het woord
Met de Insmart-module kan je de cv-ketels en warmtepompen onder jouw beheer op afstand in de gaten houden en van tijdig onderhoud voorzien. “Wij beheren 3000 cv-ketels op contractbasis en we deden jaarlijks onderhoud , aldus Harm van Os, directeur installatiebedrijf Freek van Os.
Minder afspraken
De installateur gaat van periodiek onderhoud naar continue monitoring op afstand. Dat betekent dat jij als installateur alleen contact opneemt als het tijd is voor onderhoud en er dus minder afspraken gemaakt hoeven te worden.
Directe oplossing
Doordat de installateur al weet wat er aan de hand is, kan er direct actie ondernomen worden en heb jij als installateur altijd de juiste materialen bij zich.
Passend advies
De installateur voorziet de klant van passend advies op basis van de informatie die is verkregen via de monitoring. Zo kan jij de klant helpen met energie besparen en verduurzamen. Ook kan jij als installateur een aantal tips op afstand doorvoeren.
“Ik kreeg het aangeboden in mijn onderhoudscontract. Hierdoor konden ze op afstand mijn ketel in de gaten houden. Het werkt feilloos en kost me verder geen enkele moeite.” – Wim Burgemeestre (consument)
Promotieflyer
Wij helpen je graag om jouw klant te overtuigen van de voordelen. Daarom hebben wij de complete uitleg en alle voordelen voor de consument gebundeld in een digitale flyer. Deze promotieflyer kun je gratis laten voorzien van jouw bedrijfsgegevens en logo.
Zo kom je altijd goed voor de dag!
Op welke systemen kan ik de Insmart module aansluiten?
De Insmart module is aan te sluiten op de meeste ketels in Nederland. Het ondersteunt de volgende ketels en warmtepompen:
- Ketels van Nefit
- Ketels die het OpenTherm procol ondersteunen (de meeste ketel van Intergas, Remeha en een deel van Vaillant)
- Warmtepompen van Inventum Technologies
- Ketels aangestuurd door een OpenTherm thermostaat
- Oudere typen ketels
- Ketels met een aan/uit-thermostaat
- Warmtepompen die Modbus ondersteunen (neem hiervoor eerst contact op met Insmart)
De volgende ketels worden niet ondersteund:
- Ketels die gebruikmaken van een Atag thermostaat
- Ketels die gebruikmaken van een Vaillant thermostaat
- Ketels die gebruikmaken van een Remeha Etwist thermostaat
Hoe maakt de module verbinding?
De module maakt verbinding met het mobiele netwerk zodra deze aangesloten wordt. Het maakt gebruik van een nieuwe standaard op het mobiele netwerk die speciaal is ontwikkeld om apparaten te laten communiceren (Narrow Band Internet of Things, ook wel NB-IoT).
Hoe wordt er omgegaan met de gegevens van mijn klanten?
De data uit de cv-ketel of warmtepomp en de adres- en persoonsgegevens van je klanten worden niet samen opgeslagen. Meer hierover kun je lezen in het privacy statement voor consumenten van Insmart.
Hoe lang duurt het aansluiten van een Insmart-module?
Aansluiten van een module kost ongeveer 5 minuten en je voert 2 stappen uit bij de aansluiting. Je verbindt de Insmart module met de cv-ketel of warmtepomp en scant daarna de qr-code op de module. Via die qr vul je de ketelgegevens in op het formulier. De module maakt automatisch verbinding met het mobiele netwerk en verstuurt op die manier informatie.
Hoe verdien ik de kosten voor het monitoren terug?
Door de Insmart module kun je met je huidige team meer klanten helpen, dus met dezelfde kosten kun je meer omzet draaien. Daarmee verdien je de investering terug.
Hoe reageren klanten op de monitoring?
Klanten reageren positief op monitoring. Insmart deel hierover inzichten met je, gebaseerd op ervaringen van klanten van installateurs die als met het product werken.